6 Eylül 2014 Cumartesi

Dünya Edebiyatından 18 Büyük Yazarın Son Nefeslerindeki Son Sözleri

1. “Bu menenjit değil mi?”


Louisa May Alcott. Ölüm sebebi: Civa zehirlenmesi

2. “Yakın ışıkları. Eve karanlıkta gitmek istemiyorum.”



O' Henry. Ölüm sebebi: Siroz

3. “Şu anda tek istediğim şey ölmek. Ölmek dışında hiçbir şey istemiyorum.”



Jane Austen. Ölüm sebebi: Göğüs kanseri

4. “Işık! Biraz daha ışık!”


Goethe. Ölüm sebebi: (Muhtemelen) Kalp krizi

5. “Ya duvar kâğıdı gidiyor ya da ben.”


Oscar Wilde. Ölüm sebebi: Menenjit

6. “Sanırım, öleceğim. Yağmuru seviyorum. Yağmurun yüzüme değmesine bayılıyorum.”



Katherine Mansfield.
Ölüm sebebi: Verem

7. “Siyah bir ışık görüyorum.”

Victor Hugo. Ölüm sebebi: Zatürre

8. “İçeri girmeliyim, sis yükseliyor.”

Emily Dickinson

9. “Tuhaf görünüyor muyum?”

Robert Louis Stevenson. Ölüm sebebi: Beyin kanaması

10. “Hoşça kalın. Eğer görüşürsek…”

Mark Twain. Ölüm sebebi: Kalp rahatsızlığı

11. “Sevgili Max, son isteğim; benden geriye kalacak olan günlüklerimi, el yazmalarımı, benim yazdığım ve bana gelen mektupları, çizimlerimi ve diğerlerini okumadan yak.”

Franz Kafka. Ölüm sebebi: Verem

12. “Neşterin neden olduğu ölümler, mızrağınkilerden fazladır.”

George Gordon Byron. Ölüm sebebi: Ateşli bir hastalık

13. “Çok zamandır şampanya içmemiştim.”

Anton Çehov

14. Kimse anlamıyor mu?”

James Joyce

15. “Fakat köylüler... Köylüler nasıl ölür?”

Tolstoy. Ölüm sebebi: Zatürre

16. “Ölüyorum.”

Samuel Johnson

17. “Bir merdiven çabuk bir merdiven getirin.”

Nikolay Gogol

18. "Bütün dostlarımı selamlarım! Umarım, uzun gecenin ardından gelecek olan sabahın kızıllığını hala görebilirler! Ben, çok sabırsız olan ben, onların önünden gidiyorum."



Stefan Zweig. Ölüm Sebebi: İntihar.
Not: Zweig bir Alman olarak, Nazi Almanyası'nda yaşamıştır ve yıllarca bunun utancını yaşamıştır. Karısıyla birlikte, Almanya'dan kaçarak Brezilya'ya yerleşmiştir. İntiharını da yine karısıyla birlikte yapmıştır ve sebebiyse yaşadığı bu utanç olduğu iddia edilmektedir. Yukarıdaki söz intihar mektubundan bir parçadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder